mandag 26. januar 2009

nok et slumreteppe....



Mamma skulle feire sin 70-årsdag - og i den forbindelse ville jeg lage et slumreteppe som var litt anderledes.

Pga flere reiser ifm jobb fikk jeg veldig dårlig tid. Og det er lenge siden jeg har hatt så mye "prakk" med et arbeid. Ordtaket "Hastverk er lastverk" er det mye sant i.......


Teppet er satt sammen av 3 pk Moda Charm-pack på 5" x 5" + rammer på langsidene.
Rammen er bredere på ene siden - satt sammen med en tittekant.... Regnet litt feil og noe måtte jeg gjøre for å få det bredt nok....

Felte inn bilder av alle 3 barna med svigerbarn og barnebarn. Broderte inn navn og fødselsdato + vigselsdato.

Det hører med til historien at det ble feil dato på min lillebror - så der må jeg lage ny lapp og prøve å felle inn med håndsøm. Kan ikke tenke meg å sprette opp quiltingen på halve teppet........

2 kommentarer:

Merete sa...

Teppet ble kjempeflott og dine utfordringer underveis trenger du jo ikke snakke om:-)

Sølvis blog sa...

Så koselig minneteppe du har laget til din mor.