lørdag 29. desember 2007

5.juledag.....

ja, da fikk jeg "slått ihjel" den dagen også...... hovedsakelig ved pc'n..... Resten av familien har vært på jobb - juleferie er flott!

Plundra fælt med å få inn bilder og særlig den lysbildefremvisningen. Maste t.o.m. på Gudveig om hjelp.... Og så er årsaken så enkel som at jeg er for utålmodig. Må vel bare innse at skal man gjøre dette så kan man ikke forvente at ting skjer tvert.....

Den lysbildefremvisningen er forresten en del av det jeg har sydd i 2007. Høstens produksjon ligger på et kamera som ingen vet hvor er.......

Ellers så har jeg hatt generalopprydding på syrommet. Ble mye til overs nå også.... Monterte forresten sammen ei ny ottlite-lampe. Den leselampemodellen som står på gulvstang men som også kan monteres på bordet. Lysrøret er 25-30 cm langt - og virker ikke! Har en mistanke om at jeg har gjort noe som ikke er riktig igjen..... Bruksanvisningen er elendig. Er det noen som vet om det lysrøret bare skal settes rett inn og at det er nok å sette på stopperne? Eller skal røret på en eller annen måte skrus fast? I så fall hvordan????

Ellers har jeg fått reparert en haug med klær i dag - inklusiv lagt opp en selskapskjole. I morgen skal jeg sy om en annen + sy en pompadourveske i det stoffet jeg skal ta av....(!)

Datteren + ei venninde reiser til Oslo i morgen kveld for å delta på Nyttårsball i regi av Frøken Norge. Derfor er det nye kjoler - og så skal de selvsagt ha egen vri på dem... Greiene er i taft-lignende stoff - grusomt glatt å arbeide med, men en må i alle fall prøve......

3 kommentarer:

Bente sa...

Hei Heidi.
Takk for sist. Gratulerer med ny blogg.
Forresten, lurer på om du har strøket meg fra en viss liste......hehe....

Klem fra Bente

Sølvis blog sa...

Gratulerer med blogg Heidi - kjekt å finne flere kjente her inne i bloggeland.

Klarafina sa...

Hei!
Dette var en koselig blogg. Ditt ferieparadis ser fantastisk ut!